miercuri, 16 noiembrie 2016

Alege fericirea!

 By decanu

Acest articol este despre… fericire. Dumnezeule, ce subiect greu! Am să vă spun perspectiva mea și atât. Nu am pretenția că am dreptate și cred că nimeni nu poate pretinde că știe cu exactitate ce este fericirea și cum să o atragi în viața ta cât mai mult. Și am să încep direct cu concluzia, cu ceea ce cred eu că este fericirea. Ei bine, eu cred că fericirea este o alegere personală. De ce? Pentru că noi alegem să ne agățăm de un serviciu pe care îl urâm în loc facem ceea ce ne place, noi alegem să nu ne decuplăm de probleme atunci când stăm cu copiii noștri și să stăm cu gândurile aiurea sau, dimpotrivă, tot noi putem alege să lăsăm toate grijile deoparte și să petrecem un timp de calitate lăsând pe cei mici, de exemplu, să ne conducă în jocul pe care ei îl știu mai bine ca oricine.
Cred că fericirea trebuie căutată și descoperită în lucrurile mici, în micile satisfacții și nu în obiective mărețe și îndepărtate. Poți fi fericit mâncând un fel preferat, urmărind un film care îți ajunge la suflet, bând un pahar de vin cu prietenii. Chiar poți, dacă alegi să fii fericit!
Sunt oameni care sunt nefericiți, ca să spun așa, din construcție. Ei se simt bine în pielea lor, mestecând și întorcând lucrurile pe toate fețele, discutând de ce lucrurile au mers prost, cârcotind și dând vina pe oricine și pe orice, numai pe ei nu. Culmea este că acești oameni chiar își iau energie din acest fel de a fi, ceea ce poate fi ok pentru ei, cu mențiunea că nu ajung să guste fericirea prea des. Din păcate, acest comportament îi înveninează, stresează și molipsesc de cele mai multe ori pe cei din jur.
Sunt însă și oameni care știu să privească lucrurile într-un mod pozitiv și care gustă mai multe momente de fericire în viață tocmai prin acest tip de atitudine. Gândirea pozitivă atrage lucrurile bune, te apropie de fericire.
Ceea ce este cel mai important să realizăm este faptul că fericirea se petrece la timpul prezent, ea nu este parte a trecutului și nu înseamnă să tânjești după ceva. Prin felul nostru de a fi, trăim tot timpul în trecut sau în viitor, nicidecum în prezent. Regretele ne țin prizonieri în trecut, iar visurile ne poartă în viitor. Vă amintiți desigur cât de mult ne-am dorit când eram mici să ajungem la școală, apoi la facultate, apoi la serviciu, apoi… Tot timpul perfecțiunea, fericirea, pare că este undeva în viitor, iar noi amânăm fericirea pentru mai târziu. Fericirea nu este în viitor, iar dacă ne cantonăm în trecut nu facem decât să găsim motive pentru care am ratat clipe de fericire și să nominalizăm vinovați.

SURSA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu